barco

Mit tehetünk a haspuffadás ellen?

Az előző cikkben a haspuffadás lehetséges kiváltó okairól volt szó, ma pedig a megoldásr keresek választ.

1. Stresszoldás

A stressz semlegesítésére számtalan technika és módszer áll rendelkezésünkre. Legyen akár alkotó, illetve meditációs tevékenység, testedzés vagy tudatos pihenés, a cél, hogy oldja a minket érő stresszhatásokat. Ezzel nem csupán az emésztési-, hanem az egész szervezetünk egészségének megőrzését, illetve regenerálódását támogathatjuk.

2. Lassabb evés, jól megrágott falatok

A jól megrágott, nyállal bőségesen keveredett étellel megkönnyítjük az emésztést, a tápanyagok, illetve ásványi anyagok hasznosulását, és elkerülhetjük a különböző fertőzések, fekélyek és az esetleges puffadások kialakulását a béltraktusban. Tehát, ha alaposan meg tudjuk rágni az ételeket azok lenyelése előtt, a gyomrunkat, a hasnyálmirigyünket és a vastagbelünket is óvjuk. Emellett pedig kevesebb többlet levegőt nyelünk le, amivel szintén elkerülhetőek a puffadásos tünetek.

Azok számára, akik elveszítették a fogaikat, éppen ezért kiemelkedően fontos, hogy mielőbb pótolják őket!

3. Megfontoltabb, lassabb verbális kommunikáció

Szintén az aerofágia, azaz a többlet levegő lenyelésének elkerülése érdekében, lassuljunk le egy picit! A Világ nem megy sehova!

4. Megfelelő diéta

Amennyiben intoleránsak vagyunk egy-egy élelmiszerre, netán allergiás reakciót vált ki a fogyasztásuk, mielőbb szakorvosi véleményt kell kérni! A szakember által összeállított diéta betartásával a kellemetlen puffadásos (és egyéb, ettől akár sokkal súlyosabb) tüneteknek is búcsút inthetünk. Ez különösen fontos laktózintolerancia, illetve tejfehérje allergia, gluténérzékenység és allergia, valamint irritábilis bél szindróma (IBS), Crohn-betegség, hasnyálmirigy-elégtelenség és más emésztőrendszert érintő elváltozások esetén!

5. Kevesebb cukor, a rost pedig csak mértékkel!

Lehetőség szerint kerüljük a puffasztó, túl magas cukor-, illetve rosttartalmú ételeket, vagy legalábbis tartsunk mértéket a fogyasztásuk során!

6. Jótékony probiotikumok

Ha antibiotikum okozta haspuffadás és hasmenés áll fenn, orvosoljuk probiotikummal! Már az antibiotikum kúra idején érdemes probiotikummal támogatni az emésztőrendszerünket. A választék nagy, de nem mindegyik hatásos. Érdemes olyat választani, amit nem károsítanak az antibiotikumok, így akár velük egy időben is (vagy néhány órával később) bevehető és el is jut a rendeltetési helyéig, hogy ott kifejthesse jótékony hatását.

7. Női bajok

A női, hormonális változások okozta puffadások diagnosztizálását bízzuk szakorvosra, aki a megfelelő tanáccsal is ellát annak enyhítésére.

+1: Fontos a pihenés

Lehetőség szerint, aludjuk napi 7-8 órát, mert az emésztőrendszerünknek is szüksége van a pihenésre, regenerálódásra!

Írta: Kis Szilvia





Futás

Fél óra alatt 2000 Kalóriát tudsz elégetni

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing esi elit. Vivamus at arcu sem. Vestibulum ornare eleifendit massa, nec tempor odio. Fusce posuere nunc iaculis ligula viverra iaculis. Aliquam erat volutpat.

Megnézem

Futás

Fél óra alatt 2000 Kalóriát tudsz elégetni

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing esi elit. Vivamus at arcu sem. Vestibulum ornare eleifendit massa, nec tempor odio. Fusce posuere nunc iaculis ligula viverra iaculis. Aliquam erat volutpat.

Megnézem

Futás

Fél óra alatt 2000 Kalóriát tudsz elégetni

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing esi elit. Vivamus at arcu sem. Vestibulum ornare eleifendit massa, nec tempor odio. Fusce posuere nunc iaculis ligula viverra iaculis. Aliquam erat volutpat.

Megnézem

Futás

Fél óra alatt 2000 Kalóriát tudsz elégetni

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing esi elit. Vivamus at arcu sem. Vestibulum ornare eleifendit massa, nec tempor odio. Fusce posuere nunc iaculis ligula viverra iaculis. Aliquam erat volutpat.

Megnézem

Jelentkezzen adatbázisunkba!

info@modernegeszseg.hu

Kövess
minket!