barco

Mindennapos küzdelmünk: a stressz

A stressz a mindennapi életünk velejárója. A felfokozott életmódunk, végeláthatatlan teendőnk, munkahelyi- vagy magánéleti gondjaink, sőt akár a nagyvárosok zajterhelése is mind-mind újabb kihívás a számunkra, amivel meg kell küzdenünk. A stresszt valamilyen módon meg kell tanulnunk kezelni és levezetni. Ellenkező esetben, az egészségünket kockáztatjuk, hiszen a folyamatosan fennálló stresszes állapot gyengíti az immunrendszerünket és megbetegítheti a testünket, lelkünket egyaránt.

A stressz, a szervezetünk külső hatásokra adott válaszreakciója, amely eredendően nem rossz. Csak akkor káros, ha tartósan fennáll. Stressz hatására különféle hormonok termelődnek a testünkben (pl. adrenalin, kortizol stb.) Az őseink például a stressz által kiváltott adrenalin hormonnak köszönhetően tudtak hatékonyan koncentrálni, felkészülni és cselekedni a vadászatok során. Tehát estükben a stressz jótékony hatású volt.


Fotó: pixabay.com

A mai kor emberének is számtalan lehetősége nyílik arra, hogy a feszült, illetve nyugtalan állapotok során felhalmozódó adrenalinszint-emelkedést, a céljai elérésére fordítsa (pl. vizsgaszituációk, állásinterjúk, munkahelyi kihívások stb.) Mégis egyre csak nő azok száma, akikben a feszültség folyamatossá válik. Egyre többen szenvednek álmatlanságtól, memória- vagy emésztési zavaroktól, szív- és érrendszeri betegségektől, ízületi bántalmaktól, asztmától, szorongástól, migréntől, inzulinrezisztenciától vagy cukorbetegségtől, és még sorolhatnám azokat a pszichoszomatikus tüneteket, illetve betegségeket, amelyeket a tartósan és folyamatosan fennálló stresszes állapot vált ki. A stressz okozta betegségek egyébként, nem csak minket fenyegetnek, egyre gyakrabban jelentkeznek fizikális szinten a társállatainkban is.

A megemelkedett hormonszint miatt, minden egyes stresszel terhelt pillanat, krónikus gyulladásos folyamatokat indít el a sejtek szintjén, amely hosszú távon a sejtjeik károsodását, valamint pusztulását okozza. Ez pedig, fizikai szinten, a betegségek megjelenését jelenti (emberben, állatban egyaránt).


Fotó: pixabay.com

Amennyiben, a számunkra legmegfelelőbb stresszkezelő módszerek alkalmazásával sikerül felülemelkednünk a terhelt lelkiállapoton, és visszaállítani a szervezetünket az egyensúlyi állapotába, megakadályozhatjuk a gyulladáskeltő vegyületek túlzott termelődését, ezáltal pedig a sejtjeink nagymértékű károsodását is.

Sokféle megoldás létezik, de teljes mértékben egyénfüggő, hogy kinél, mi válik be leginkább. Érdemes kitapasztalni, hogy számunkra melyik stresszkezelő módszer vagy módszerek a leghatásosabbak, és azok gyakorlásával a stressz csillapítására, illetve megszüntetésére fordított időt folyamatosan csökkenthetjük.

Ne feledjük, minél előbb szabadulunk a stressztől, annál kevesebb kárt okoz a szervezetünkben!

A következő cikkemben a stresszkezelés hatékony módszereiről lesz szó.

 

Írta: Kis Szilvia
Borítókép: pixabay.com

 





Futás

Fél óra alatt 2000 Kalóriát tudsz elégetni

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing esi elit. Vivamus at arcu sem. Vestibulum ornare eleifendit massa, nec tempor odio. Fusce posuere nunc iaculis ligula viverra iaculis. Aliquam erat volutpat.

Megnézem

Futás

Fél óra alatt 2000 Kalóriát tudsz elégetni

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing esi elit. Vivamus at arcu sem. Vestibulum ornare eleifendit massa, nec tempor odio. Fusce posuere nunc iaculis ligula viverra iaculis. Aliquam erat volutpat.

Megnézem

Futás

Fél óra alatt 2000 Kalóriát tudsz elégetni

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing esi elit. Vivamus at arcu sem. Vestibulum ornare eleifendit massa, nec tempor odio. Fusce posuere nunc iaculis ligula viverra iaculis. Aliquam erat volutpat.

Megnézem

Futás

Fél óra alatt 2000 Kalóriát tudsz elégetni

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing esi elit. Vivamus at arcu sem. Vestibulum ornare eleifendit massa, nec tempor odio. Fusce posuere nunc iaculis ligula viverra iaculis. Aliquam erat volutpat.

Megnézem

Jelentkezzen adatbázisunkba!

info@modernegeszseg.hu

Kövess
minket!