modern

Aludjunk jól és pihentetően!

A jó alvás, fél egészség. – szokták mondani, és ez bizony nem is tévedés! Az alvás ugyanis hatással van az egészségi állapotunkra, a hangulatunkra és az energiaszintünkre egyaránt.

Ha rosszul alszunk, és egész éjszaka forgolódunk, reggel úgy ébredhetünk, mintha átment volna rajtunk egy úthenger. Egy megterhelő éjszaka után a napi teendőinket lényegesen lassabban, döcögve, akár hibákat vétve tudjuk csak elvégezni. A stressz-szintünk magasabb lesz, ingerültebbek lehetünk, ami számunkra és a környezetünk számára is plusz megterhelést jelent. Ezzel szemben, ha pihentető éjszakáink vannak, sokkal kreatívabbak, hatékonyabbak, eredményesebbek és így gondtalanabbak, valamint boldogabbak lehetünk.

Ki ne szeretne tehát jól aludni?

A forgolódós éjszakáknak sok esetben a rossz szokásaink, illetve a nem megfelelő fekvőfelület, azaz a rosszul kiválasztott keménységi fokozatú vagy elhasználódott matrac lehet az oka.


Fotó: pixabay.com

Változtassunk rossz szokásainkon!

Ahogyan az életmódunkban, illetve az étkezési szokásainkban, úgy az alvást illetően is érdemes rendszert bevezetni. Próbáljunk minden nap ugyanabban az időben lefeküdni, illetve reggelente felébredni. Ezzel a szervezetünk megtanulja, hogy naponta mikor van a pihenés fázisa, így könnyebb lesz az elalvás, illetve teljesebb az éjszakai pihenés.

Lefekvés előtt érdemes valami ellazító tevékenységet végezni vagy nyugtató levendula, citromfű, esetleg édesnarancs illóolajok párologtatásával felkészíteni a szervezetünket a nyugodt alvásra. Az olvasás jó választás lehet, ahogyan egy kellemes, nyugtató fürdő is. De a televíziózást, illetve a számítógépezést jobb, ha kerüljük, mert utóbbi bizonyos, zavaró folyamatokat indít el az agyban, ami negatívan befolyásolja az éjszakai pihenést.

Talán elcsépeltnek tűnik, de sajnos mégis igaz, hogy a stressz rontja alvásminőségünket, sőt akár tartós alvásproblémákhoz is vezethet. Nyilván nem lehet egy gombnyomásra kikapcsolni, de sokat tehetünk azért, hogy csökkentsük, és idővel fokozatosan kivezessük életünkből.

A jó alvás érdekében ne igyunk koffein tartalmú italokat néhány órával az elalvás előtt és ne tömjük tele magunkat túl sok étellel, mert ezek mind-mind befolyásolják a szervezetünket és ronthatják az alvásminőségünket.


Fotó: pixabay.com

Válasszunk megfelelő matracot!

A szakemberek ajánlása szerint legalább 10 évente érdemes lenne új matracot vásárolnunk, mert a matracok közel egy évtized alatt használódnak el és egy elnyűtt matrac rontja az alvásminőséget. A jó, regeneráló és feltöltő pihenéshez olyan alvási környezetet kell teremtenünk, amelyben nem forgolódunk, nem izzadunk és nem is terheljük a gerincünket.

A gerincoszlopunk megfelelő alátámasztásával kiküszöbölhető, hogy nyúzottan, illetve hát-, nyak- vagy derékfájósan ébredjünk. Mindenkinek más keménységű matracra van szüksége, de ahogy azt saját magam is megtapasztaltam már, a jó matrac nem túl kemény és nem is túl puha. Ezek ugyanis erősen megterhelik a gerincoszlopot és hosszú távon gerincfájdalmakat idéznek elő.

A háton fekvők általában a keményebb matracokat preferálják. Az oldalfekvőknek, valamint a hason alvóknak azonban a félkemény matrac lehet a megfelelő választás, amennyiben nem szeretnének folyamatosan csípő-, váll-, illetve nyaki-, ágyéki- vagy háti szakaszt érintő gerincfájdalmakkal élni. Ha túl kemény a matracunk és gyorsan, illetve egyszerűen szeretnénk a fekvőfelületen puhítani, jó választás lehet a fedőmatrac is. Ez utóbbi azonban csak akkor lehet opció, ha a matrac ugyan kemény, de nincs elhasználódva.

Fedőmatrac és fedőmatrac között is sok különbség van. Erről szól a következő cikkem is, amelyet egy teszttel is gazdagítok majd.

Írta: Kis Szilvia
Borítókép: pixabay.com





Futás

Fél óra alatt 2000 Kalóriát tudsz elégetni

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing esi elit. Vivamus at arcu sem. Vestibulum ornare eleifendit massa, nec tempor odio. Fusce posuere nunc iaculis ligula viverra iaculis. Aliquam erat volutpat.

Megnézem

Futás

Fél óra alatt 2000 Kalóriát tudsz elégetni

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing esi elit. Vivamus at arcu sem. Vestibulum ornare eleifendit massa, nec tempor odio. Fusce posuere nunc iaculis ligula viverra iaculis. Aliquam erat volutpat.

Megnézem

Futás

Fél óra alatt 2000 Kalóriát tudsz elégetni

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing esi elit. Vivamus at arcu sem. Vestibulum ornare eleifendit massa, nec tempor odio. Fusce posuere nunc iaculis ligula viverra iaculis. Aliquam erat volutpat.

Megnézem

Futás

Fél óra alatt 2000 Kalóriát tudsz elégetni

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing esi elit. Vivamus at arcu sem. Vestibulum ornare eleifendit massa, nec tempor odio. Fusce posuere nunc iaculis ligula viverra iaculis. Aliquam erat volutpat.

Megnézem

Jelentkezzen adatbázisunkba!

info@modernegeszseg.hu

Kövess
minket!