barco

A szívbarát DASH-diéta főbb irányelvei II.

A DASH-diéta bizonyítottan csökkentheti a vérnyomást, ezáltal pedig óvhatja a szív- és érrendszert, hogy az sokáig szolgálhasson minket. Az előző cikkben a só, a cukor és a telített zsírsavak kerültek fókuszba, ma pedig e speciális diéta további irányelveiről lesz szó.

Védjük a szívünket omega-3 zsírsavval!

Számos vizsgálat bizonyította már, hogy azok a népek, amelyek értékes esszenciális zsírsavakban gazdag halakat fogyasztanak, egészségesebbek és kisebb náluk a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázata.

Természetes és gazdag omega-3 zsírsavforrás lehet a lazac, makréla vagy hering húsa, a lenmag, illetve a belőle kinyert olaj, továbbá a tojás is.

Támogassuk a szívünket természetes káliummal!

A szívünknek az egészséges működéséhez káliumra is szüksége van, amit legtermészetesebb módon különböző magvakból, diófélékből, hüvelyesekből, illetve zöldségekből és gyümölcsökből juttathatjuk be a szervezetünkbe.

Vigyünk be minél több antioxidánst!

Az erőteljes gyulladás-, illetve káros szabadgyök-semlegesítő hatással rendelkező antioxidánsok, mint pl. a C- és az E-vitamin is hozzájárulhatnak a szívünk és egész szervezetünk egészségéhez. A C-vitamint leginkább gyümölcsökből (pl. homoktövis, kivi, csipkebogyó) zöldségekből (pl. pirospaprika, savanyú káposzta) és bizonyos fűszernövényekből (pl. petrezselyem) tudjuk biztosítani szervezetünk számára. Az E-vitamint pedig legtermészetesebb és legegészségesebb módon a különféle növényi olajokból, valamint a fentebb említett diófélékből, magokból tudjuk magunkhoz venni.

Az a legjobb, ha frissen fogyasztjuk a különféle zöldségeket és gyümölcsöket. Minél nagyobb arányban sikerül nyersen és frissen beépíteni őket az étrendünkbe, annál jobb!


Fotó: pixabay.com

Legyünk tudatosak és törekedjünk a rendszerességre!

Étkezzünk tudatosan, ami azt jelenti, hogy csak akkor együnk, amikor valóban éhesek vagyunk, és lehetőség szerint legyen benne rendszer.

Az egészség egyik alapja a reggeli. A reggelit nem érdemes kihagyni, egyrészt mert reggel feltölt energiával. Ez bizonyítottan jobb teljesítményt és koncentrációt biztosít, ami már önmagában is nyugodtabb lelkiállapothoz vezet! Másrészt pedig, egy egészséges, tartalmas reggeli elfogyasztásával elejét vehetjük a nap folyamán az üres kalóriák forrásaként szolgáló nassolásnak is!

A rendszertelen, össze-vissza evés, a nem megfelelő tápanyag-, vitamin-, esszenciális zsírsav, valamint a magas zsír-, illetve sótartalmú táplálkozás nem csupán a szívünkre, a vérnyomásunkra és a koleszterinszintünkre hat ki negatívan, hanem az egész szervezetünket, így az emésztőrendszerünket is rendkívüli módon megterheli.

A legjobb eredményt akkor érhetjük el, ha nem állunk meg a táplálkozási szokások megváltoztatásánál!

  • Teremtsünk rendezett, inspiráló, harmonikus környezet magunk körül, mely segít a mindennapi stressz elleni küzdelemben.

  • A nyugalom, a megfelelő kikapcsolódás és a stresszoldó technikák elsajátítása kiszakít a lüktető, rohanó hétköznapokból és eredményesen semlegesíti a stresszfaktorok számos egészségünkre gyakorolt kedvezőtlen hatását.

  • A sport, illetve a rendszeres testmozgás feltölt, ellazít, és jobb formába hoz, ami elengedhetetlenül fontos az egészségünk megőrzéséhez.

  • A kisállatokkal való foglalatoskodás, megnyugtat és csökkenti a vérnyomást.

A DASH-diéta és a hozzá elválaszthatatlanul kapcsolódó tudatos életmódváltás, élethosszig folytatható és fenntartható. Minél előbb érdemes elkezdeni, lehetőleg még a magas vérnyomás kialakulása és az abból fakadó súlyos szövődmények megjelenése előtt, hiszen minden esetben jobb, illetve könnyebb megelőzni a bajt, mint később orvosolni azt.

 

Írta: Kis Szilvia
Boraítókép: pixabay.com
 





Futás

Fél óra alatt 2000 Kalóriát tudsz elégetni

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing esi elit. Vivamus at arcu sem. Vestibulum ornare eleifendit massa, nec tempor odio. Fusce posuere nunc iaculis ligula viverra iaculis. Aliquam erat volutpat.

Megnézem

Futás

Fél óra alatt 2000 Kalóriát tudsz elégetni

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing esi elit. Vivamus at arcu sem. Vestibulum ornare eleifendit massa, nec tempor odio. Fusce posuere nunc iaculis ligula viverra iaculis. Aliquam erat volutpat.

Megnézem

Futás

Fél óra alatt 2000 Kalóriát tudsz elégetni

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing esi elit. Vivamus at arcu sem. Vestibulum ornare eleifendit massa, nec tempor odio. Fusce posuere nunc iaculis ligula viverra iaculis. Aliquam erat volutpat.

Megnézem

Futás

Fél óra alatt 2000 Kalóriát tudsz elégetni

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing esi elit. Vivamus at arcu sem. Vestibulum ornare eleifendit massa, nec tempor odio. Fusce posuere nunc iaculis ligula viverra iaculis. Aliquam erat volutpat.

Megnézem

Jelentkezzen adatbázisunkba!

info@modernegeszseg.hu

Kövess
minket!