modern

6+1 módszer a stressz hatékony levezetésére

Ahogyan az előző cikkből is kiderült, a negatív stressz hatékony levezetésének ismerete és alkalmazása minden ember számára kulcsfontosságú, hiszen hosszútávon kihat az egészségünkre. Ahhoz, hogy megelőzzük a különféle szív- és érrendszeri betegségek, az inzulinrezisztencia stb. kialakulását, mindenképpen minimalizálnunk kell a negatív stresszt az életünkben. Erre több lehetőség is adódik. Egyéni igények alapján, akár már egy jól kiválasztott módszer is nagy segítség lehet.

Fejlesszük az önuralmunkat, ne vegyünk mindent magunkra!

Egy számomra kedves személy hívta fel a figyelmem erre a fontos megállapításra néhány évvel ezelőtt. Érdemes tudatosítani magunkban, hogy a külvilágból érkező hatások – még ha első ránézésre nem is a legpozitívabbak –, nem feltétlenül irányulnak ellenünk. Tehát nem érdemes őket magunkra venni vagy hasonlóképp reagálni rájuk. Ha pedig valaki mégis negatívan nyilvánul meg velünk szemben, ráadásul indokolatlanul, az minden esetben róla szól, és nem rólunk. Így tehát, ezért sem érdemes kibillenteni magunkat a lelki nyugalmunkból. Mindig emlékezzünk ezekre a gondolatokra, mert általuk rengeteg felesleges negatív stressztől kímélhetjük meg magunkat.


Fotó: pixabay.com

Állítsunk fel fontossági sorrendet és tanuljunk meg nemet mondani a haszontalan dolgokra!

Sokan szenvednek időhiányban. A túl sok tennivaló és elkötelezettség, egy jól átlátható rendszer nélkül azonban káoszhoz vezet. Meg kell tanulnunk nemet mondani a felesleges vagy számunkra nem előrevivő dolgokra, ráadásul bűntudat nélkül! Erre kiváló megoldás – szintén a fent említett kedves személytől szabadon – a fontossági sorrend felállítása. Mind a munkahelyi, mind az otthoni teendőinkben érdemes felállítani és a szerint haladni. Ami nem fontos, hagyjuk lemorzsolódni! Így nem vesz el több értékes időt a fontos dolgoktól, amelyeket így előre tervezetten, jól szervezetten, nagyobb hatékonysággal és lényegesen kevesebb stresszel tudunk elvégezni.

Fejlesszük társas kapcsolatainkat!

A magány és az egyedüllét bizonyítottan növeli az ember stressz-szintjét. Ezért érdemes nyitottabban, érdeklődőbben állni más emberek felé. Minden ember egy individuum, mégis sokan esnek abba a hibába, hogy általánosítnak, vagy előre ítélkeznek mások felett. Ne tegyék! Legyenek nyitottak, befogadóak! Mosolyogjanak a világra! Adják azt, amit kapni szeretnének!


Fotó: pixabay.com

Pihenjünk eleget!

Ha nem alszunk, nem pihenünk eleget, egy idő után elveszítjük a fókuszt. Tehát szétszóródik a figyelem és csökken a hatékonyság, amitől ugyancsak nő a stressz-szintünk. Tudatosítanunk kell magunkban, hogy a pihenés fontos! Tehát aludjunk eleget, és ha tehetjük, napközben is ajándékozzuk meg magunkat néhány perc pihenéssel! Ez utóbbi lehet egy kávé elfogyasztására elegendő idő, teljes nyugalomban, vagy bármi, ami segít elcsendesedni, néhány percre megpihenni, az agyunkat kikapcsolni. Kipihenten ugyanis nyugodtabban reagálunk az elkerülhetetlen nehézségekre, mások negatív megnyilvánulásaira és így, az előttünk álló feladatokkal is egyszerűbben fogunk megbirkózni.

Mozogjunk többet!

Bizonyított tény, hogy a különféle sporttevékenységek, illetve a testmozgás jótékonyan hat a közérzetünkre. A testmozgás növeli a testtudatosságot, csökkenti a stresszt és még jobb kedvre is derít. Érdemes tehát a számunkra legideálisabb mozgásformát rendszeresen beiktatni az életünkbe, legyen szó akár edzőtermi tevékenységről, otthoni tornáról vagy a szabadban történő gyaloglásról, esetleg sétáról. A rendszeres mozgás jótékony hatása hamarosan jelentkezni fog.


Fotó: pixabay.com

Tartsunk háziállatot!

Szintén bizonyított tény, hogy a kis kedvencek megnyugtatnak minket. Háziállataink társaságában csökken a feszültség és így, a vérnyomásunk is. Számos stresszel összefüggő betegség kockázatát csökkenthetjük azzal, ha egy kisállattal osztjuk meg az otthonunkat. A kutyatartók emellett egészségesebb, mozgékonyabb életet is élhetnek, hiszen négylábú barátaink számítanak ránk a séták során is, naponta minimum háromszor.

+ 1: Alkossunk szabadon!

Mindenki másban éli ki művészi hajlamát. Van, aki sütni-főzni szeret, van, aki kertészkedni és megint mások festeni, rajzolni, színezni vagy fotózni, esetleg ezt-azt összeszerelni, építgetni-szépítgetni szeretnek a legjobban. Mindegy, hogy mi köti le a 100%-os figyelmünket, a lényeg, hogy néhány órára kiszakítson a megszokott ritmusunkból, és szabadon szárnyalhassunk benne.


Írta: Kis Szilvia
Borítókép: pixabay.com

Korábbi cikk a témában: Mindennapos küzdelmünk: a stressz


 





Futás

Fél óra alatt 2000 Kalóriát tudsz elégetni

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing esi elit. Vivamus at arcu sem. Vestibulum ornare eleifendit massa, nec tempor odio. Fusce posuere nunc iaculis ligula viverra iaculis. Aliquam erat volutpat.

Megnézem

Futás

Fél óra alatt 2000 Kalóriát tudsz elégetni

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing esi elit. Vivamus at arcu sem. Vestibulum ornare eleifendit massa, nec tempor odio. Fusce posuere nunc iaculis ligula viverra iaculis. Aliquam erat volutpat.

Megnézem

Futás

Fél óra alatt 2000 Kalóriát tudsz elégetni

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing esi elit. Vivamus at arcu sem. Vestibulum ornare eleifendit massa, nec tempor odio. Fusce posuere nunc iaculis ligula viverra iaculis. Aliquam erat volutpat.

Megnézem

Futás

Fél óra alatt 2000 Kalóriát tudsz elégetni

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing esi elit. Vivamus at arcu sem. Vestibulum ornare eleifendit massa, nec tempor odio. Fusce posuere nunc iaculis ligula viverra iaculis. Aliquam erat volutpat.

Megnézem

Jelentkezzen adatbázisunkba!

info@modernegeszseg.hu

Kövess
minket!