modern

5+1 lépés az egészségesebb élethez

Talán elcsépelten hangzik, hogy étkezz és élj tudatosan, de egyáltalán nem haszontalan. Sőt, a tudatosság hosszú távon egy jobb, teljesebb, egészségesebb és boldogabb élethez segít hozzá. Természetesen mindenkinek a saját igényei szerint érdemes belevágni. Ebben a cikkben csupán néhány alaplépést veszünk át.

1. Étkezz egészségtudatosan, mert valóban az vagy, amit megeszel!

Az orvosok, dietetikusok és egyéb táplálkozástudománnyal foglalkozó szakemberek véleménye szerint, a tartalmas, hasznos energiát adó, magas rosttartalmú táplálékokat kellene preferálnunk, a gyomrunk és szervezetünk számára nem hasznos, sőt kifejezetten káros, gyorsan felszívódó szénhidráttartalmú, transzzsírsavakban gazdag, silány minőségű ételek helyett. Az előbbiek jól hasznosítható energiával látják el a szervezetet és nem terhelik meg a szív- és érrendszerünket sem. Utóbbiak azonban nemcsak a szív- és érrendszerünkre vannak káros hatással, hanem a vércukorszintünket is kedvezőtlenül befolyásolják, ami hosszú távon inzulinrezisztenciához vagy akár cukorbetegség kialakulásához is vezethet.


Fotó: pixabay.com

2. Ne vesd meg a csokit és finom vörösbort sem!

Bizony, bizony, több kutatás is kimutatta, hogy napi egy pohár vörösbor vagy néhány gramm jó minőségű, magas kakaó szárazanyag-tartalmú étcsokoládé elfogyasztása mérsékli a szívroham kialakulásának kockázatát. Ezért érdemes beiktatni valamelyiket, vagy akár mind a kettőt a napi étkezéseinkbe.

3. Mozogj eleget!

A mozgás több szempontból is hasznos. A megfelelő mennyiségű testmozgás erősíti a testet és kordában tartja az elmét. Az izmok egyébként tartó funkciót is betöltenek. Minél jobban fejlett és rendszeresen karbantartott izomzattal rendelkezünk, annál kevésbé jelentkezhetnek a különböző ízületi eredetű bántalmak. Ezért kiemelten fontos a vázrendszerünk erősítése is. Többféle megoldás létezik. Járhatunk edzőterembe, tornázhatunk otthon vagy igénybe vehetjük a 21. század vívmányait (pl. a különféle elektrostimulációs eszközök segítségével végzett edzések). Egy a lényeg: mozogjunk minél többet, hiszen az egészség az aktivitásban rejlik.


Fotó: pixabay.com

4. Meditálj!

A test egészsége még nem minden. Azért, hogy valóban jól érezzük magunkat a bőrünkben, az elménket is ápolni kell. Erre tökéletes megoldást kínál a meditáció, amely során – még ha csupán néhány percre is – de elcsendesedhetünk, elmélyülhetünk önmagunkban, hogy azután nyugodtan, békésen haladhassunk tovább az utunkon.

5. Higgy magadban és légy hálás!

Minden egyes nap, amit ezen a világon töltünk ajándék. A szüleinktől kaptuk és ahhoz, hogy boldogok és elégedettek lehessünk, meg kell próbálnunk a legjobbat kihozni belőle! Negatív hozzáállással nem fogunk messzire jutni. Csak meg kell néznünk a sikeres embereket! Azért sikeresek, mert hisznek magukban, hisznek a képességeikben, vannak céljaik és hálásak azért, hogy minden nap kapnak egy új lehetőséget arra, hogy még többet érjenek el. Mi is megkapjuk az esélyeinket, minden egyes nap. Csak rajtunk múlik, hogy élünk-e velük!


Fotó: pixabay.com

+1: Rendezd a pénzügyeidet!

A pénz nem boldogít, de kétségkívül hozzájárul ahhoz, hogyan érezzük magunkat a bőrünkben. A megfelelő mennyiségű pénz ugyanis nyugalmat ad. (Az hogy kinek mennyi a megfelelő, egyéni elbírálás alá esik.) Azonban a pénz hajszolása ugyanannyira káros, mint a hiánya, hiszen mind a két esetben egy komoly stresszfaktorként van jelen a mindennapjainkban. Ezért is kell tudatosan hozzáállnunk pénzügyeink kezeléséhez is! Ahogyan az életünk minden területén, úgy a hivatásunkban és a pénzügyeinkben is rendkívül fontos, hogy legyenek céljaink, ha pedig már megvannak, tegyünk is értük. Innentől egyszerű a képlet: Több fizetést szeretnél? Képezd magad! Légy jobb, mint versenytársaid! Ha pedig elérted a vágyott célt, ne felejts el, gondoskodni a jövődről sem! Legyen megtakarításod, hogy stresszmentesen haladhass a nyugdíjas éveid felé. Ha így teszünk, jó eséllyel egészségesebbek, illetve boldogabbak leszünk, és hosszabb életre van kilátásunk, mint azoknak, akik nem teszik meg ezeket az alapvető lépéseket.

Írta: Kis Szilvia
Borítókép: pixabay.com





Futás

Fél óra alatt 2000 Kalóriát tudsz elégetni

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing esi elit. Vivamus at arcu sem. Vestibulum ornare eleifendit massa, nec tempor odio. Fusce posuere nunc iaculis ligula viverra iaculis. Aliquam erat volutpat.

Megnézem

Futás

Fél óra alatt 2000 Kalóriát tudsz elégetni

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing esi elit. Vivamus at arcu sem. Vestibulum ornare eleifendit massa, nec tempor odio. Fusce posuere nunc iaculis ligula viverra iaculis. Aliquam erat volutpat.

Megnézem

Futás

Fél óra alatt 2000 Kalóriát tudsz elégetni

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing esi elit. Vivamus at arcu sem. Vestibulum ornare eleifendit massa, nec tempor odio. Fusce posuere nunc iaculis ligula viverra iaculis. Aliquam erat volutpat.

Megnézem

Futás

Fél óra alatt 2000 Kalóriát tudsz elégetni

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing esi elit. Vivamus at arcu sem. Vestibulum ornare eleifendit massa, nec tempor odio. Fusce posuere nunc iaculis ligula viverra iaculis. Aliquam erat volutpat.

Megnézem

Jelentkezzen adatbázisunkba!

info@modernegeszseg.hu

Kövess
minket!